tisdag 26 mars 2013

Svullna händer & fötter

Nu bär jag omkring på mycket vätska i kroppen, det vill jag lova! Jag har visserligen gjort det ett tag nu, ända sedan oktober månad i händerna och ännu längre tillbaka i fötter/ben. Men det har eskalerat på sistone. Inte nog med att jag fortfarande har problem med Karpaltunnelsyndrom och Morbus de Quervain, nu är händerna så svullna att när jag vaknar på mornarna så måste jag värma upp lederna innan jag kan böja fingrarna. Dessutom känns det som att händerna är torra konstant, trots att jag försöker smörja in dem ofta. Fötterna har också tilltagit i svullnad och numera är det sandaler som gäller när jag tar mig utanför hemmet. Tur att det inte är så kallt numera och att jag är så varm i övrigt. ;)

I tillägg är mina händer verkligen inte att lita på längre, jag tappar saker konstant. Ska jag bära något ömtåligt så använder jag båda händerna och koncentrerar mig för att undvika katastrofen. En riktig klantfia är jag just nu! Jag kommer inte att sakna just den här delen av graviditeten, vad skönt det ska bli när händerna återfår normal storlek och funktion! ;)

Svullna händer och handleder, känner knappt igen mina händer längre. ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar